Saturday, January 8, 2011

jan 2011

assalamualaikum sume...
dh lame x update blog ni disebabkn kekringan idea dan kesibukn dri..pdhal tade la sbok sgt pn awl2 thn nih...huhuhu..erm,alhamdulilah,menjelang 4hb yg lalu,aku dh mencapai umo 23thn..wargh..sudh tue..alhamdulilah aku pnjatkn syukur pd Yang Maha Pencipta,ALLAH s.w.t kerna dgn berkat limpahan nikmat dan kurnianya,aku msh lg bernafas dan dpt melihat keaindahn dunia ciptaan ALLAH..alhamdulilah juge sbb diatas izinNYA,aku dpt menymbung pelajran ke llb hons..syukur sgt2 krna msh diberi pluang..dh msuk llb ni,bermkne aku dh mengorak selangkah lg tok mencapai kjyaan dan ke arah masa depan yg crah..jd jgn sia2 kn pluang yg sdie ade..menjelang thn br ni,pelbgai perkre berubah n harus diubh..dri aku,perngai aku,pmkran aku..pkok pngkalnye,sgle2 nye..smge aku menjadi lebih kuat menghadapi ujian dan dugaan yg ALLAH berikn pd aku..selalu mengigtkn dri aku bhwa ALLAH menguji hambaNYA di ats kemampuan hambaNYA...mknenye,ALLAH xkn uji aku cmni kalo ALLAH tau aku xleh nk hdpinye..nk menyesal xbek sbb bnde pn dh berlaku,jd aku harus trime ape pn qada' n qadar ALLAH tok aku..trime kasih di ats sokongan mama,kluarga dan kwn2 yg xpnah ptus tok aku tros kuat..mengigtkn dri stp saat ape yg berlaku ni,ade hkmah dan sbb yg bek..smge sglenye berakhir dgn baik..aminnnnnnnnnnnn...
dn berpikiran,kalo aku menderita dan berase sedih ats pe yg berlaku,ade yg lbh sdh dan menderita dr aku..be postive to make it positive..itulah harapn aku tok thn bru nih..wlpon bermcm2 bnde dh berlaku dlm idop aku sjak akhr2 nih,aku cme berdoa dan berharap,aku kuat dan tros kuat hdapinye..dan aku juge rdha serta tawakal atas kehendak Yang Maha ESA..ya ALLAH,Engkau Maha Pengasih dan Penyayang..kpdMU ku berlindung dan bermohon..bntulah aku hdpinya Ya ALLAH,Engkau Maha Mengetahui stp yg dilangit dan dibumi,ape yg dihatiku dan apa yg terjdi dan akan terjdi..Aku mohon Ya ALLAH,jdkn aku tabah dan kuat..AMIN YA RABBALALAMIN...

No comments:

Post a Comment