Wednesday, February 16, 2011

.FILM.

ASSALAMMUALAIKUM W.
kak ning sume (morning i mean)..

sedang aku menilik-nilik blog BN,ade la post tulis pasal cite SINI ADA HANTU (hereinafter called SDH) ceit,dh macam draft wills dah aku nih....korang dah tengok cite ni??last week aku pon pegi la tengok wayang, tade cite baru yang kuar..last2, MR H ajak tengok cite ni..aku tak penah plak dengar tajuk film ni..tapi MR H dah ajak,layankan jela..lagipon tade cite yang best kat wayang..



at the first sight,aku dah cakap dalam ati,musti cite hantu b*d*H ni..hauhaha..so,macam biase la reaksi aku untuk tengok cite antu,bersedia untuk gelak untuk cite antu zaman sekarang yang tak bape nak seram nih..

SDH ni pada aku,best la gak..cite die sangat simple..di awal penceritaan mengisahkan pemandu van mayat yang kene hantar keranda kat satu tempat yang jauh..so,dalam perjalanan tuh,pekerja-pekerja ni menceritakan la tentang kisah hantu yang diorang tahu..

bermula dengan mamat melayu aka one of the driver, yang menceritakan kisah hantu pokok pisang..pasal hantu pokok pisang ni,aku dah penah tahu sbb penah tengok kat TCS 5 ( tv singapore,kat jay bee jerk dapat ok..) negeri laen tak payah nak cari channel nih,kang rosak pulak tb tuh..hauhaha...



hantu pokok pisang ni kire cam korang puje la antu tuh,korang ikat benang or tali kat jantung pisan,then,nanti tengah malam sikit,keluar la hantu tuh untuk memuaskan nafsu die..basically,hantu pokok pisang ni memang cun melecun la..tuh yang laki suke gi puje antu tuh dan dalam cite ni,watak tersebut di pegang oleh tak lain tak bukan, pushu wangdu (ops,silap..pasha shanda) sebenarnya aku tak paham,bile ade role pompuan cantik jerk,musti bagi kat die..cantik ke ??? cantik la dari aku kan..hauhahaha.. :D


second hantu die pulak pasal hantu nombor ekor,ni memang tak bole blah..ni khusus tok masyarakt cine yang selalu dok puja orang mati nak dapat nombor ong..dan dalam cite ni,silap kuboq (bak kate orang utare) diorang puja,mengakibatkan mereka-mereka ni mati dalam keadaan yang mengerikan kerana mereka telah memuja kubor yang rohnya tak tenteram dan mahu membalas dendam kat laki-laki yang rogol die mase die hidop...last-last mati la diorang ni sebab menjadi mangsa untuk roh tu membalas dendam...



hantu terakhir adalah hantu asrama dan dalam film ni,diorang letak hantu jepun..pergh..nasib kat asrama aku dulu tade kecoh pasal hantu jepun..cume ade hantu melayu jerk..erk..hauhahaha..salah satu watak tok scene asrama ni di mainkan ole QHAUD..kalo korang tak kenal,die ni budak af time sape ek,lupe jap...hm..(ngah pikir cam gler)..damn!!tak bole nak ingat..time maulana kot..agaknye..correct me if im wrong..chewah..

memang lawak la hantu jepun die,siap berkawad kat court tenis..pastu si QHAUD ni hampir-hampir la dibunuh hantu-hantu jepun tersebut,tapi telah diselamatkan..si jepun ni ingat,Si qhaud ni penjahat...hhuhu..paling tak bole blah,scene hantu kat asrama ni,dimana diorang ni sume takot nak gi toilet yang kononye hantu jepun ni dok conquer time tengah malam..kerana tak tahan nak pegi toilet,one of QHaud fren ni pegi membuang dalam plastik...huahahahha..that part memang tak bole blah..yela,dah tue bangke leh buang air dalam plastik...

as a conclusion (dah macam wat assgment), cite ni ok la,dari 5 aku bagi 3 1/2..okla tuh kan dari tade,mungkin sebab aku tak suke tengok cite antu yang tak seram kot...sebab cite no banyak lawak dari seram nye..tapi bole la....tok mengisi masa lapang bagi sape-sape yang tak tau nak tengok cite per..tapi aku tau,this week,and the following week,banyak cite baru mau keluar..

mungkin anda tak kan berminat tengok cite ni..tapi pe salahnya menyokong produk buatan Malaysia..nasihat dari promoter tak bergaji cam aku..huahahah..pe lagi..pegi lah bawak kakek,adik-adik,dinda kanda,mummy daddy pegi tengok cite ni..walaupon wayang sekarang agak mahal..(ceit,langsung tak mempromote)..huhuhu

sekian dulu dari aku yang menulis dengan banyak kesalahan bahase nye...mati kalo aku amik kos bahasa MElayu..memang fiil.huhuhu..

No comments:

Post a Comment